
Svanströms
Varumärkesstrategi, logotyp,
grafisk profil & storytelling

UPPDRAG
Svanströms är en bygghandel med anor. Med inspiration från skogar, sjöar och lokalområdet ger de service av hög kvalitet och rekommenderar materialval som håller länge. Då de ville att det de visar utåt ska kännas lika som det de visar inåt, valde de att göra en varumärkesrekond. För visst – en logga är bara en symbol. Men när man jobbar med rätt material på rätt plats, då vet man att detaljerna spelar roll.
LÖSNING
Vi började berätta sagan om de tre syskonen Svanström. Och om de företagsamma generationerna innan - framförallt grundarna Torbjörn och Lena. De såg sin chans när en timmerterminal som erbjöd både ytor och infrastruktur blev till salu. Med den som utgångspunkt kunde de erbjuda rätt material till rätt miljö - till ett rimligt pris.
Vi tog fram en logotyp som för tankarna till hantverk, trämaterial och viktiga platser. Och en ny tonalitet som genomsyrar allt från texterna på hemsidan till varumärkesbyggande giveaways för professionella byggare och hemmafixare.







Rätt material
till rätt miljö.
Vår erfarenhetsbaserade rådgivning i generationer på platsen sparar tid, effektiviserar byggen och förlänger livslängden genom noggrant utvalda kombinationer av material, kompetens och verktyg.