
Om oss
Hur fan mäter
man attraktivitet?
Det var så frågeställningen löd för sju år sedan när stålindustrin ringde oss. Sagt och gjort. I vårt bolag Effect Innovation uppfann vi sätt att mäta och ta reda på hur allas enskilda filterbubblor i den digitala och fysiska världen påverkar hur attraktiva platser och verksamheter ter sig när det är dags att välja boplatser och jobb.
Idag kan vi konstatera att mätmetoderna kan användas till fler saker. Så, välkommen till marknadsföringsbyrån för dig som vill ha precision utan krångel!



Om
Helena Cherin Nilsson
”Storytelling - Den kraftfullaste kommunikationstekniken genom mänsklighetens historia.”
Cherin heter jag, men mitt fullständiga namn är Helena Cherin Nilsson - därav företagsnamnet HC Nilsson. Namnet anspelar också på sagoberättaren HC Andersens nome de plum eftersom kärnan i verksamheten är just storytelling: Den kraftfullaste kommunikationstekniken genom mänsklighetens historia.
Jag är ursprungligen utbildad till ingenjör, men längs vägen upptäckte jag att kommunikation och det mellanmänskliga är den viktigaste ingrediensen oavsett teknisk svårighet, företagsinriktning, projekt eller bransch. Utan oss människor och vår förmåga att samarbeta blir det svårt att nå både mål och resultat. Därför valde jag att utforska fler områden parallellt med min fortsatta fascination för analys, mätning och problemlösning.