top of page

Case & tidigare uppdrag

HC Nilsson logga

Enligt forskningsområden som hjärnforskning, sociologi och kulturantropologi fattas hela 80% av våra beslut på emotionell grund. Vi är alltså känslodrivna varelser som fattar rationella beslut - inte rationella varelser som ibland fattar känslomässiga beslut. Därför är alla intryck ett företag ger ifrån sig i form av kommunikation, möten, leveranser och samtal emotionella datapunkter som kunder, samarbetspartners och potentiell kompetens snappar upp och bildar sig en uppfattning om. Ert varumärke "laddar" således attraktivitet och socialt kapital genom alla samlade intryck som era målgrupper får till sig. Det är det som långsamt och metodiskt bygger upp den tillit som ger återkommande affärer och lojala medarbetare. 

 

Ett varumärkesarbete är därför inte bara en engångstjänst, utan en investering i framtida konkurrenskraft. Hör av er så berättar vi mer.

ECP Airtech_Andas Framtid_edited

VARUMÄRKESIDENTITET "Hur kan vi prata om mer än vad vi säljer, för att särskilja oss från branschkollegor?"

Drömmen om glasträdet Barnbok

GRAFISK DESIGN "Vi vill ha hjälp med omslag, foldrar och trycksaker"

HC Nilsson & Bohag Design

FÖRETAGSFOTOGRAFERING "Vi vill ha bilder på personalen och vårt företag"

Mackmyra Illustration HC Nilsson

ILLUSTRATION & GRAFISK DESIGN "Vi behöver ett unikt uttryck som särskiljer oss"

Svanströms Byggmaterial

VARUMÄRKESIDENTITET & GRAFISK DESIGN "Vi vill ha en logga, jobba strategiskt med vår marknadsföring och utveckla vår affär"

Alleima

ATTRAKTIVITETSANALYS "Har vi större potential för attraktivitet och fler målgrupper att vända oss till? Hur når vi dem i så fall?"

bottom of page